Perustajan tervehdys: TÄMÄ ON KALASATAMA CREATIVE

Kalasatama Creative maksimoi asiakkaitteni luovan panostuksen tuoton - kahdenkymmenen viiden vuoden kokemuksella markkinoinnin johtamisesta, liiketoiminnan kehittämisestä ja digitaalisesta suunnittelusta.

Toiminnan lähtökohtana ovat asiakkaan kaupalliset tavoitteet. Tuotantoteknologiat ovat nykyään niin edistyksellisiä, että relevantti kysymys ei enää ole “onko tämä mahdollista”, vaan “kuinka paljon tuotantoon kannattaa nyt investoida”.

Vastaavana tuottajana kerron mitä tuotantoteknologioita kannattaa käyttää tavoitteet huomioiden, ja miten luovan tuotannon investoinnin tuotto maksimoidaan. Isolla tuotantoryhmällä kuvattu video on harvoin paras vaihtoehto.

Käytämme elokuvallista ilmaisua, liikegrafiikkaa ja 3D‑animaatiota kaupalliseen tarinankerrontaan—ja teemme sen intohimolla.

Janne Laiho / Perustaja, Tuottaja

palvelut

Luonnoksesta ruudulle — suunnittelemme ja toteutamme visuaalisuutta joka liikuttaa, vakuttaa ja myy.

LIIKEGRAFIIKKA

VIDEO- JA ELOKUVATUOTANTO

KUVITUS

markkinoinnin ja yritysviestinnän tarpeisiin.

Hinnoittelu

Luovissa tuotannoissa suurin kustannustekijä on työvoima. Mitä parempaa laatua tavoitellaan, sitä enemmän työtunteja täytyy lopputuloksen saavuttamiseksi käyttää. Laatu tarkoittaa tuotannon kykyä täyttää sille asetetut vaatimukset: kaupallisessa kontekstissa luovan tuotannon on aina kasvatettava asiakkaan kannattavaa myyntiä jollakin aikavälillä.

Hintaluokka

Explainer-video
2 500 € – 4 000 €
Esimerkki: tuotteen toiminnallisuuden esittäminen 2D-animaation keinoin.

Mainos
4 000 € – 8 000 €
Esimerkki: web- ja televisiolevitykseen soveltuva mainoselokuva.

Korkean profiilin videot
8 000 € –>
Esimerkki: usean markkina-alueen kattavan avaintuotteen lanseerauselokuva.

CASE: LANSEERAUS (SUURYRITYS)

Tuoteperheen (SaaS) lanseerausvideo toteutettiin top-tier -arkistomateriaalilla, sekä 2D- ja 3D-liikegrafiikalla. Tuotannon kustannukset olivat alle 20% edellisestä vastaavasta, korkean profiilin toimiston kanssa tuotetusta videosta.

CASE: TUOTEVIDEO (PK-YRITYS)

Tuote oli sidoksissa asiakkaiden tuotteisiin siten, että tuotteen toiminnallisuutta ei voitu esittää kuvaamalla live-videota, IPR-syistä johtuen. Video toteutettiin kokonaan fotorealistisena 3D-animaationa. Kustannukset olivat n. 40% verrattuna kuvaamalla toteutettuun tuotevideoon.